Pohľad na niekoľko ďalších distribúcii

Ocitol sa mi v schvaľovaní komentárov spam s nasledovným textom: ubuntu, mandriva, fedora, opensuse, debian, arch, slackware

Pochopiteľne, nejde o spam, a tak sa to samozrejme schválilo. Išlo o odpoveď na otázku, čo si myslím o niektorých distribúciách. No a keďže na osmičkovom Greenie pracujem ako divý, trochu odbočiť môžem a rád o týchto distribúciách niečo napíšem. Už zásadne píšem tak, ako píšem. Nečakajte milión detailov, len taký súkromný názor. Nebudem sa venovať Mandrive a Debianu, o ktorých som sa už vyjadroval v pôvodnom článku, ktorý sa dá nájsť kdesi tu: https://greenielinux.wordpress.com/2010/10/14/univerzalne-riesenie-ziadne-take/

Ubuntu

V niektorom rozhovore som povedal, že Ubuntu je moc konzervatívne. Je to tak stále, alebo ani nie? V niektorých veciach sa vôbec nemení, no v čoraz viac veciach sa na potvoru mení až moc. A tak je Ubuntu pre niekoho stále vhodnejšie, a pre niekoho sa vzďaľuje. Iróniou je, že Greenie bolo pôvodne také liberálnejšie Ubuntu, a teraz vzniká Greenie tak, aby tam neboli také razantné zmeny ako v Ubuntu.

Fedora

Fedoru nemám veľmi ako popísať. Nikdy u mňa dlho nevydržala, z najrôznejších dôvodov. Moderný systém, prispôsobivý, no akosi vôbec nestavaný na mňa. Myslím tiež, že Greenie je veľmi odlišný systém oproti Fedore. Samozrejme že je Fedora pre niekoho veľmi dobrý systém, no osobne by som dal prednosť niečomu inému.

openSUSE

Pripadá mi veľmi ťažkopádne, aj na nových počítačoch pomalé, na starších nepoužiteľné. Zvlášť, keď inštlácia jedným klikom znamenala u mňa 20 klikov a odklikávanie niekoľkých chybových hlášok. Znovu, pre niekoho zaujímavý systém, no siahol by som po niečom inom.

Arch

Čoraz populárnejšia distribúcia, a ani sa nečudujem. Vysoký výkon, žiadne prebytočné hlúposti, v dobrých rukách obrovský potenciál. Jeden zo systémov, kde je terminál naozaj nutný. Arch nepoužívam, no veľa šikovnejších Ubunťákov, ktorý ho vyskúšajú, sa ku Ubuntu nevracia.

Slackware

Myslím, že Slackware je vždy voľbou pre časť používateľov. Na niektoré určenia sa hodí veľmi dobre, no v iných oblastiach nestíha s dobou. Je prakticky opakom Greenie v mnohých veciach. Tam, kde by som určite Greenie nedával, by sa mohlo veľmi dariť práve Slackware.

Dúfam, že som žiadneho priaznivca niektorej distribúcie moc neurazil…

O WordPress Elven
Čítate blog Stanislava Hofereka, určený predovšetkým projektu Greenie - československej distribúcie Linuxu. Informácie o dianí, priestor pre diskusiu a miesto, kde sa niekedy ocitne aj to, čo by sa tu ocitnúť nemalo.

2 Responses to Pohľad na niekoľko ďalších distribúcii

  1. Peter Kotrčka píše:

    som urazeny😀

Pridaj komentár

