Príprava Greenie 8M 700MB ISO

Pripravuje sa aj CD vydanie ku Greenie 8M, takže klasické Greenie na 1CD. Vytvárané bude z DVD verzie, a ako asi predpokladáte, zmestí sa tam toho menej.

Píšem na blog z jednoduchého dôvodu – čo sa bude vyhadzovať nie je len na mne, ale aj na vás. Otázka teda je – aké programy nepotrebujete, prípadne ktoré programy sú pre vás oveľa menej dôležité ako ostatné?

Dobrá pomôcka je navštíviť Synaptic a v ňom nastavenia, kde sa dá zapnúť zobrazovanie podľa veľkosti balíkov. Vyhodiť sa totiž môže 5 veľkých programov, alebo 50 malých.

Kandidáti na “nedostanie sa” na CD. Tento zoznam budem priebežne doplňovať.

– Openshot

– OpenTTD

– Pingus

– VLC, minitube, moovida

Môžete sa taktiež vyjadriť, či má podľa Vás Greenie 8M na CD zmysel, alebo nie. Názory za i proti môžete napísať do komentárov, rád sa k tomu potom vyjadrím🙂

Taktiež maličký oznam… nechtiac sa premenovalo slovo “farba” ako “barva” v češtine i slovenčine. Opravenie je veľmi jednoduché, stačí zadať tento text do terminálu (popýta si to heslo):

sudo sed -i ‘s/Získanie barvy/Získanie farby/g’ /usr/share/applications/gcolor2.desktop

Taktiež sa dá zmena urobiť ručne a graficky:

alt+f2: gksu geany /usr/share/applications/gcolor2.desktop

O WordPress Elven
Čítate blog Stanislava Hofereka, určený predovšetkým projektu Greenie - československej distribúcie Linuxu. Informácie o dianí, priestor pre diskusiu a miesto, kde sa niekedy ocitne aj to, čo by sa tu ocitnúť nemalo.

19 Responses to Príprava Greenie 8M 700MB ISO

  1. mario píše:

    Myslím, že v tejto dobe už verzia na cd akosi stráca zmysel. Ale Keď to naozaj chceš spraviť, určite nedávaj preč VLC. To ostatné by nemuselo pre mňa DVD obsahovať, ale niesom jediný kto používa greenie, takže sa musia vyjadriť viacerý.

  2. Karol píše:

    V novom vydaní Linux Grenie 8M v ISO obraze musi byt asi daka chybička pretože sa my to ani na druh pokus nepodarilo stiahut.Prvy krat som to stahoval v Global download managery rychlostou okolo 600 kbit/s a pred dokončením stahovania rapidne klesla rychlost stahovania na 0kbit/s chybalo už len 3kilobajty zo suboru čakal som dlho a nič.Tak som dal znova stahovat cez prehliadač rychlostou 420kbit/s a zase sa o zopakovalo pred dokončením stahovania na 99,99% rapidne klesla rychlost na 0kbit/s a po dlhom čakaní sa zobrazila chybova hláška že subor zo stranky nie je možne alebo neda sa prevziat.

    • Elven píše:

      ktory presne iso subor si stahoval? ako sa presne vola a hlavne kedy si ho stahoval? si prvy co hlasi takyto problem takze sa na to pozriet mozem, no chyba bude niekde u teba. odporucam skusit iny internetovy prehliadac, stahovat na disk s dostatkom miesta a pocas stahovania nestahovat a neodosielat nic ine.

      • Karol píše:

        Stahoval som to zo stránky http://www.greenie.sk/stiahnutie.html a potom odkaz na iso subor http://greenie.sk:8080/greenie-8m/greenie-8m.iso velkost iso suboru je 998,21Mb 32bit a na hardisku mám 58Gigabajtov volneho miesta a stahoval som to okolo polnoci ked internet je najmenej zatazeny a ide najrychlejšie a ine nič som nestahoval ani neodosielal jedine som hladal niečo v googli.Prehliadač použivam Maxthon ale skusim na 3 pokus stiahnut v Opere.

        • Elven píše:

          skontroloval si md5 po stiahnuti? idealne ak sa da tak pri 99.99 jednoducho pockat, niekedy internetovy prehliadac da ten zvysok ked sa mu dopraje zo dve minutky…

          • Karol píše:

            Konečne sa my to podarilo stiahnut,chyba musela byt na intenete na ceste medzi mojim počitačom a serverom pretože aj prehliadači opera my nakonci preberania suboru prestalo stahovat.Nakoniec sa my to podarilo stiahnut na 6 pokus s flashget dowmload managerom ale nakonci pred dokončením sa to tiež zopakovalo chybajucich 2Mb zo suboru iso trvalo neuveritelnych 2 hodiny stahovat a celkovu rychlost v priebehu preberania bola takmer stabilnych 600kbit/s.Skontroloval som MD5 je to v poriadku.

            • Elven píše:

              no… vsimaj si ak si slovak ci cech slovko mirror. cez to stiahnes z bratislavy, nie niekde z ameriky. aby sa ale nepretazoval SK server tak je predvolene ten druhy.

  3. Karol píše:

    A ešte pripomienka ten iso subor Linux Greenie 8M nema velkost CD 700Mb ale 1Gigabajt

  4. mootoo píše:

    Prosimta preco nejde forum? Jo a preco je OO v anglictine? v 8m?

  5. mario píše:

    Nazdar, potreboval by som poradiť tentoraz ja. Dal som hybernáciu, i keď som čítal, že v ubuntu akosi blbne a už mám vystarané. Už nič nenaskočilo, dokonca ani po reštarte. Tak akosi som dúfal, že mi naskočí na druhý deň, keď PC vypnem, ale aj tak nič. Začne načítavať a tam potom skončí. Neviete niekto poradiť čo mám spraviť ? trebarz, či by sa to dalo nejako cez Live cd ? Alebo cez save mod ?

  6. mirko70 píše:

    8 M je nádherná.Screeny fantastické.Iba jediná pripomienka.Ikonky sú z mintu,však?

Pridaj komentár

