Pozitívne myslenie

Narazil som na človeka, ktorého akosi veľmi zaujímalo pozitívne myslenie. Priznám sa, nie je to pre mňa neznáma téma. Predsa len, ten úsmev na mojej tvári je originál a keby som si nemyslel, že sa niečo aj podarí, tak sa do ničoho nepúšťam. A nikto by ma nepoznal, nikto by mi nezávidel (ešte neviem čo, ale niečo určite) a tak ďalej. Čo je samozrejme ťažké scifi.

Trochu ma požiadal, či by som vedel trochu spropagovať stránku angelik.sk. No a keďže propagovanie mi moc nejde, tak sa aspoň vyjadrím. Nie tak ku stránke, ale ku pozitívnemu mysleniu, ktoré je tam veľmi dôležité. A keďže sme na linuxovom blogu otvoreného človeka (teda mňa), tak trochu svojsky, originálne a samozrejme úplne mimo o tom, čo je to také pozitívne myslenie. Jednoducho, aby tomu každý rozumel, a sem tam nejaký ten mimoriadne dôležitý technický kec, ktorý síce pre čitateľov takýchto blogov nie je vôbec odborný, ale kto vie, koho sem vietor/tornádo/tsunami privanie?

Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden Linus. Zistil, že ten softvér, ktorý má a ktorý je v tom čase a na tom mieste dostupný, nie je tak úplne ono. Skrátka tomu niečo chýba. Môžem napísať teraz dva vedrá technických vecí, ktoré by som musel niekde naštudovať, ale namiesto poviem jednoduchú vec – povedal si, že dá dokopy niečo dobré, niečo lepšie ako to čo pozná, niečo čo tu ešte nebolo. A tak dačo poriešil, dačo dal na internet, dakto sa do toho zapojil… a rôčky ubiehali. No a prosím, je z neho celebrita, veľký človek, a veľa ľuďom zmenil život. Áno, aj mne.

Bill Gates a spol tak isto, Steve Ballmer (odporúčam si dať toto meno do Youtube, sú tam zaujímavé videá, napríklad toto: http://www.youtube.com/watch?v=tGvHNNOLnCk), Steve Jobbs, “ten druhý Steve z Apple”, ktorý je teraz uvádzaný v poradovom čísle 3… a tak ďalej. Vždy je to o tom istom. Niečo je, niečo si niekto zoberie do parády a výsledok je minimálne zaujímavý.

O pozitívnom myslení je taktiež už samotný vzťah ku niečomu novému, o čom som trochu aj písal v svojej knižke (ktorú Petr Krčmář stále nepridal do knižnice na Root-e. No počkaj, zajac Petr). Podľa mňa je každý linuxák tak trochu človek s pozitívnym myslením. Očakávanie, že ten Linux môže byť niečo, čo vo Windows alebo kde chýbalo. Tá krásna veta “dá sa to aj inak”. A áno, dá sa. Postaral sa o to ten a ten a ten… no hlavný človek je ten, čo číta tieto riadky. Možno si práve pomyslí, že je možné očakávať niečo nové a naozaj niečo dosiahnúť. Dosť bolo k trepaniu, a skúsim trochu o pozitívnom myslení povedať pri tvorbe Greenie.

Mám Ubuntu. Fajn, čo teraz?  Viem, že najviac sa naučím, keď najviac vyskúšam, keď dostanem možnosť porovnávať. Tak ma napadlo, že zvládnem Debian. Len tak, bez čítania nejakých tých návodov, sformátujem Ubuntu a nahodím Debian. A zvládlo sa. Toto sa volá inak, toto nájdem na inom mieste, toto nahradím týmto a nebudem niečo robiť takto, ale takto. Zvládol som Debian na bežnom počítači. Skúsil som potom Arch, a tu to nešlo. Príliš odlišné, dlhé zvykanie si na niektoré veci a aj keď v niečom bol geniálny systém, pomyslel som si, že by to chcelo niečo iné pre mňa – i pre ľudí, pred ktorými sem tam nejakých tých tučniakov spomeniem. Myslím a myslím a Distrowatch čítam a dočítal som sa, že je akýsi Mint. Výborná vec, povedal som si. Skúšam, testujem, zanedlho používam a odporúčam. Povedal som si, že nemám čo stratiť, môžem sa len zadarmo niečo nové naučiť. Nie niečo, čo by nepochopil ani Einstein – ale niečo jednoduché, čo môžem mať zadarmo a používať každý deň. Vyskúšal som veľa vecí, až som sa pustil do Greenie. A teraz, jedna pozitívna správa. Niečo sa podarilo.

Existujú štyri veci, ktoré som chcel dosiahnúť:

  1. vytvoriť systém, ktorý by vyhovoval viac ako Ubuntu
  2. urobiť, aby sa dalo LiveCD použiť na všetko možné
  3. niečo nové sa naučiť
  4. dostať do projektu viac ľudí

A čo sa podarilo? Všetko… myslel si niekto, že sa to podarí? Ja áno. Naivný, trochu namyslený, vysmiaty… a po vyše troch rokoch spokojný. Hovorte tomu ako chcete, ja tomu hovorím pozitívne myslenie…

O WordPress Elven
Čítate blog Stanislava Hofereka, určený predovšetkým projektu Greenie - československej distribúcie Linuxu. Informácie o dianí, priestor pre diskusiu a miesto, kde sa niekedy ocitne aj to, čo by sa tu ocitnúť nemalo.

2 Responses to Pozitívne myslenie

  1. Pirosik píše:

    Ja som s pozitívnym myslením začala po preštudovaní a spoznaní “Tajomstva”. ( The Secret ) A aj keď ešte sa mi nič podobné nepodarilo vytvoriť ako je trebárs “Greenie” tak svojim pozitívnym myslením vytváram zatiaľ pozitívne ovzdušie aby som konečne dosiahla to po čom túžim.
    Musím uznať stránka Angelik.sk je fantastická.
    Ako ďalšia inšpirácia …tak za toto sa adminovi musím poďakovať.
    Prajem príjemný deň!

  2. S pozitívnym myslením mám veľmi dobré skúsenosti.K linuxu som sa dostal ako slepý k husliam cca.pred 1 a pol rokom.Dnes som šťastný ako blcha,že ho mám a nemusím sa stresovať ako moji známi s windom.Mám radosť,že si môžem kombinovať programy,ktoré chcem ja a nie platiť za niečo,čo nikdy nebudem potrebovať.

Pridaj komentár

