Na Greenie 8.1M sa pracuje

Dnes len krátke informovanie o tom, že sa začína pripravovať nové vydanie. Zháňajú sa nápady, dopisuje sa tam a tam, upravujú sa balíky… nepíšem to však len tak, sám pre seba, ale na tento blog z dobrého dôvodu. Teda dvoch. Nie len, že sa dáva svetu vedieť niečo typu “nespíme, makáme”, ale tiež je to možnosť navrhnúť novinky priamo vami, čitateľmi, a práve tu a teraz. Viete o programe, ktorý by bol veľkým prínosom? Máte nápad na zjednodušenie niečoho, čo sa musí robiť napríklad v Ubuntu dlhým postupom? Nech sa páči, sem s tým🙂

Zároveň informujem, že sa nové Greenie dá vyhrať, spolu s tričkom. Odkaz na súťaž je tu: https://greenielinux.wordpress.com/2010/12/23/sutaz-o-greenie-8-1m-a-tricko/

O WordPress Elven
Čítate blog Stanislava Hofereka, určený predovšetkým projektu Greenie - československej distribúcie Linuxu. Informácie o dianí, priestor pre diskusiu a miesto, kde sa niekedy ocitne aj to, čo by sa tu ocitnúť nemalo.

12 Responses to Na Greenie 8.1M sa pracuje

  1. Intense píše:

    Fajne, fajne🙂
    Mám pár nápadov:
    DJL, Clementine, Kompozer, jdownloader, gnome-art, dia, wireshark, chmsee, truecrypt, etherape, unetbootin, toribash, libreoffice, thunderbird, wifi-radar, font-manager, freeCAD, ndiswrapper, startup-manager, step, cmake, conky, docky, virtualbox, opera,zenmap, IDLE k Pythonu (keď ho tam už máš).
    Pár hustých repozitárov:
    viz link http://ultimateedition.info/ultimate-edition-repository/
    http://extras.ubuntu.com/
    http://www.playdeb.net/updates/ubuntu/10.10/
    A bolo by cool includnúť drivre na ATI, Nvidia (+ control center) a mad wifi lebo taký obyčajný user ich pomerne ťažko rozbehá ak nemá pripojenie k internetu (pridať tam také fajnové tlačitko na inštaláciu ovládačov do Greenie centra čo spustí dpkg s deb balíčkom drivru nech to je ľahké na nainštalovanie alebo len ich dať stiahnuť cez synaptic bez inštalácie, to ich potom podľa potreby jockey-gtk či jak sa volá tá hovadinka na ovládače nainštaluje podľa potreby)😉 (Btw, nebolo by na škodu ani hplip [+hplip-gui] pre tých čo majú tlačiareň HP [vlastná skúsenosť]):-)
    Pridať pár slovenských fontoch lebo z tých čo sú default nie je veľmi čo vyberať😦
    Neviem či to už je opravené ale:
    Program(label=u”Nainštaluj JAVA”, icon=””, cmd=”gnome-terminal -e ‘sudo apt-get install eclipse netbeans’ “)] -> Inštalácia Java toho asi veľmi veľa spoločného s Eclipse nemá, akurát to že Eclipse je naprogramované v Jave. Skôr by som tam strčil balíky typu sun-java6-jre/jdk/blabla názvy si nepamätám🙂
    Kebyže tu z toho čo som písal už dačo v Greenie je (lebo ja neviem, nemám Greenie) tak sorry za spam🙂

  2. mario píše:

    Ja by som namiesto jDownloaderu dal radšej FreeRapid Downloader, má viac pluginov a podporu viac serverov:
    http://wordrider.net/freerapid/

    Kľudne by som pridal aj Skype, už to tam pridávajú takmer všetky linuxové distribúcie.

    Taktiež, čo som už písal keď si robil 8M, by som tam rád videl soft na tvorby slideshow v desktop, tak ako je v KDE distribúciách (viď kubuntu). myslím tým v nastavení vzhľadu – pozadie a tam sa dá spustiť slideshow z rôznych foto v PC, zároveň aj nastaviť časovú osu a efekt. neviem, či náhodou nieje to toto:
    http://ajaxslideshow.com/make-slideshow-movie-kubuntu.html
    alebo toto:
    https://launchpad.net/ubiquity-slideshow-ubuntu

    • Intense píše:

      FRD je dobrý, ale ja osobne s tým nemám veľmi dobré skúsenosti, často mi padal a šahal do konfigurákov, nie je príliš stabilný ako som zistil, ako to je veľmi s pluginmy neviem, podľa toho čo som použival oba tak konštantujem že sú na tom viac menej rovnako.

      • mario píše:

        Ja som tiež používal najprv jDownloader, ale ten sa dosť pomaly vyvýja a tak ho FRD celkovo predbehol. nová verzia je stabilná, rýchla a aj update už nerobí formou reštartu softu. Pridaný je aj vyhladávač primo na servery, čo dosť uľahčuje. Preto som za FRD.

  3. halabala píše:

    ppa:ubuntu-x-swat/x-updates na najnovsie ati a nvidia ovladace

  4. Intense píše:

    Ináč ešte ma tak napadlo, čo tak preložiť aj manuály do SK? Aspoň tie základné. [ls, cat, grep, find, bash, ssh, cd …]

  5. mario píše:

    nebolo by zlé zaradiť aj toto do desktopu:
    http://blog.prashanthellina.com/2007/08/22/matrix-desktop/

Pridaj komentár

