KDE knižnice v GNOME? Priamo na Ubuntu CD?

Marh Shuttleworth, ktorého asi poznáte ako človeka, ktorý už porobil všetko možné (napríklad Ubuntu), sa tak pozamýšľal nad možnosťou pridať niektoré knižnice typické pre KDE do GNOME. Natrepať ich na oficiálne Ubuntu CD. Čo to znamená?

Ak by sa to tam dostalo, tak by to urobilo viac vecí, ako sa na prvý pohľad zdá. Tak schválne, v bodoch:

1) niečo by to vytlačilo z média

Neviem, koľko krát som už čítal, že CD nie je nafukovacie. 700MB, 701MB… moc ďalej to nejde. Strop, koniec, ámen tma. Iste, chcelo by to kompletné gnome, kompletný kancelársky balík, jadro s množstvom patchov, ovládače, programy, všetky možné ikonky, témy, preklady programov, preklady dokumentácie, písma… ale ono to na CD jednoducho nejde. Môžete meniť kompresie, môžete robiť rôzne čiastkové “odpustky”, ale… nedá sa s tým ísť donekonečna. Trochu toho, trochu hentoho… Ubuntu CD sa mení. Niektorý jazyk, ktorý bol, odišiel. Iný sa zas dostal, prípadne vrátil. Menia sa postupne programy, známe-neznáme mono tam chvíľu je a chvíľu nie, GIMP definitívne skončil… no čo. Nevôjde sa. A pridávať k tomu ďalšie veci?

2) kombinácia KDE a GTK knižníc

Nahodiť do GTK prostredia KDE knižnice je… tak trochu zvláštne. Každý, čo sa do Linuxu vyzná, by bol rád, ak by bolo možné používať v KDE len programy určené pre KDE a v GNOME programy určené pre GNOME. Žiadne knižnice navyše. Púšťať hlavne na starších počítačoch GNOME s GNOME aplikáciami a do toho jeden program z KDE, tak to je pekná brzda. Zvlášť, keď si dotiahne polovicu prostredia KDE so sebou.

Pokiaľ sú ale knižnice z KDE namnožené len v malom počte a hlavne ak ich žiadny proces nevyužíva, tak vlastne nezavadzajú a z pamäte RAM nekonzumujú. Možné je tak púšťať programy, ktoré by inak nemohli ísť. A inak, koľko ľudí si do GNOME pridáva programy ako VLC alebo Skype, ktoré kúsok z tých KDE knižníc potrebujú?

3) ďalšie delenie projektov založených na Ubuntu

Niektoré sa rozhodnú akceptovať novinku v Ubuntu a nebudú túto časť meniť, iné sa rozhodnú KDE súčasti vyšmariť a zápasiť následne s jednoduchým problémom – prečo to tu nejde a v Ubuntu áno?

Záverom

Osobne mi tento krok nejako moc nevadí. Dokonca ma ani neprekvapuje. To, čo chce Ubuntu docieliť, viac a viac sa priblížiť pozícií, akú ma aktuálne Windows, by bez tohoto asi tak ľahko nešlo. Čo si o tom myslíte vy? Aký je váš názor?

O WordPress Elven
Čítate blog Stanislava Hofereka, určený predovšetkým projektu Greenie - československej distribúcie Linuxu. Informácie o dianí, priestor pre diskusiu a miesto, kde sa niekedy ocitne aj to, čo by sa tu ocitnúť nemalo.

7 Responses to KDE knižnice v GNOME? Priamo na Ubuntu CD?

  1. Intense píše:

    CD, CD, CD …. It’s time for revolution-> DVD!!! Blue-ray ale ešte asi nie🙂
    KDE knižnice, prečo nie? Šak v najhoršom prípade sa dá spraviť aj tak že sa umiestni niekde tlačítko typu “Nainštalovať KDE knižnice” a čo majú pomalé stroje to nebudú mať default nainštalované a zvyšok delí od toho jeden klik🙂 Veď tie KDE knižnice by sa aj zišli keďže pár populárnych programov ich vyžaduje🙂

    • Elven píše:

      o tom som tiež písal. osobne si myslím, že to síce nie je ideál, ale je to akýsi potrebný štandard. Ty ako človek čo vieš veľa o programovaní máš na to myslím jasný názor a asi by si bol rád, aby to, čo dáš dokopy už v čomkoľvek, išlo ideálne všade… či?🙂

  2. mario píše:

    Ja niesom programátor a linux používal len asi 2 roky. No určite niektoré knižnice z KDE potrebujem. A ako si písal. Ja osobne používam Skype, VLC player, ale aj KMPlayer a iné. takže ja by som nebol proti, skôr by mi to vyhovovalo. I keď používam tvoj greenie, aj tak si ho vždy prerobím podľa seba a samozrejme doinštalujem ďalší soft. Takže prečo nie ? A ako tu napísal Intense, načo sa schovávať za CD, Keď Cd už takmer nikto nepoužíva a to z dôvodov, že sa ta DVD zmestí viac a cena je takmer rovnaká. Ja CD už nepoužívam veľmi dlho. Dokonca už nepoužívam ani DVD, PC mám napojené na TVcez HDMI a tak si púšťam filmy. Zvuk mám napojený na domáce kino a tak je zážitok z filmov a hudby neuveriteľný. Ostatné mám na externom disku, takže takmer žiadne napaľovanie. DVD som naposledy kúpil asi pred rokom a to nie kvôli sebe. proste prichádza doba kedy človek takéto médiá bude menej a menj používať, skô použije USB.
    trochu som sa rozpísal, sorry.

    • Elven píše:

      v tom je podľa mňa základ Linuxu – mať tam čo len chceš. KDE, GNOME, XFCE či LXDE? nech sa páči. Niečo úplne iné? nech sa páči… púšťať hudbu cez čokoľvek ti vyhovuje, filmy tak isto a čo nechceš, vyhodíš… vrátane knižníc. Vyzerá to tak, že v Greenie nie je iná možnosť ako akceptovať niektoré KDE knižnice.

    • Elven píše:

      btw komenty sú na to, aby sa mohol každý veselo rozpisovať🙂

  3. mirko70 píše:

    V prvom rade by mal každý dobre vedieť,čo má doma za mašinu.Ja viem,každý by chcel iba najnovšie,najcoolovejšie a naj a naj…. V linuxe som našiel to,čomu sa hovorí kreativita.A do zblbnutia.Žiadne hľadanie po internete,všetko pekne pod jednou strechou, zvanou repozitáre.Ono to znie trocha bláznivo ale skúsil som to s windom a zakaždým som ho musel robiť nanovo.To je sila linuxu.Či už CD,DVD alebo USB.Skrátka čokoľvek tam máte,čo chcete vy a nie čo vám naordinujú.Práve ma napadla myšlienka.Nepokúsil sa prerobiť windows tak,aby fungoval aj na USB kľúči?

Pridaj komentár

