Greenie 9N prístupné pre testerov

Po dlhšom čase znovu nejaká tá odozva. Greenie 9N je hotové. Ale…

Úprimne, nebolo na to moc času a aj preto toľké meškanie. Myslím, že deviatkové Greenie je dobrý systém a ohlásim ho po nejakom čase oficiálne. Rád by som však skôr, ako k tomu dôjde, požiadal miestnych testerov. Ľudí, ktorí si nájdu čas a stiahnú si Greenie 9N do virtuálneho stroja alebo napália na DVD a nahlásia chyby.

Pozor, môže bez problémov fungovať v produkčnom nasadení, no ak hľadáte odladený systém, odporúčam počkať, kým sa nájdu rôzne chyby a nedostatky a kým sa opravia.

Stiahnutie balíkov a iso obrazu sa nachádza tu: http://greenie.sk/baliky/

MD5: 763fb2a266a28b84b8eca504f813a2b3 greenie-9n-x86_naotestovanie.iso

Novinky: Niekoľko pridaných a zmenených programov, možnosť púšťať najpopulárnejšie internetové stránky priamo cez alt+f2, alias “i” ide teraz force bez pýtania na y/n, temnejšia téma, pár nových wallpaperov… nové verzie programov (Firefox 4, LibreOffice 3.3 atď).

Známe veci na fixnutie: zatiaľ nemenené nastavenie Firefoxu od minulého vydania (napríklad nainštalované staré rozšírenia určené pre Firefox 3.6). Môžete celý priečinok .mozilla zo svojho home zmazať.

Oproti predošlým verziám sa už nebude robiť preklad položiek v menu a nikde nebude prepisované slovo Ubuntu na Greenie. Je to aj z toho dôvodu, že sa chcem týmto stále sa opakujúcim hlúpostiam vyhnúť a viac sa pripravovať na 64bit verziu, ktorá výjde onedlho.

Pre tých, čo odignorovali úvod: je to viac-menej hotové a ak hľadáte niečo plne odladené, tak nesťahujte a ešte počkajte. Ak chcete otestovať, testujte a pošlite prosím chyby.

O WordPress Elven
Čítate blog Stanislava Hofereka, určený predovšetkým projektu Greenie - československej distribúcie Linuxu. Informácie o dianí, priestor pre diskusiu a miesto, kde sa niekedy ocitne aj to, čo by sa tu ocitnúť nemalo.

9 Responses to Greenie 9N prístupné pre testerov

  1. Mário píše:

    No tak na toto som čakal jak kura na s… medzi tým som mal nainštalovaný Linux Mint a neskôr nové Ubuntu. No to nové ubuntu ma teda vôbec nenadchlo, myslím, že to je skôr krok vzad. Preto som čakal na nový greenie 9. určite sem napíšem nejakú tú “recenziu”.

  2. Mário píše:

    No tak som už našiel 1 chybku. Nemôžem doinštalovať Grafiku ATI catalyst. Ani cez terminál, ani cez software ubuntu. A keď zapnem emerald, tak mi zmiznú tlačítka na zatvorenie, minimalizovanie …. Tak som emerald odinštaloval, ale už sa mi nepodarilo dať naspäť vrchný riadok.

    • Elven píše:

      trochu nechápem načo sú dobré všetky tie efekty, to obyčajné metacity nestačí?🙂

      tá grafika, ako si to inštaloval? aký si dával ovládač na aký model?

  3. Mario píše:

    ja mám rád priesvitné okná, tak preto, ale to by som oželel. Grafiku som inštaloval cez software ubuntu a hneď vyhodilo chybu, že sa nedá nainštalovať. Potom cez APT tabulku, to isté a aj keď som si ovládač stiahol priamo z ich stránky a následne sa pokúšal nainštalovať, tak to nešlo. Na Greenie 8 mi to šlo v pohode.
    Ovládač: ATI Catalyst:
    http://support.amd.com/us/gpudownload/linux/Pages/radeon_linux.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.42&lang=English
    V starom systéme mi ho dokonca samo ponúklo.

  4. Elven píše:

    stále si nepovedal akú máš grafickú kartu🙂 aký model konkrétne… btw používa sa xserver 7.6, ktorý je tam spomenutý ako podporovaný.

    skús zdokumentovať čo sa deje pri inštalácii z toho .run súboru

  5. Elven píše:

    ty chceš cez gedit inštalovať .run? inštaloval si už .run niekedy?🙂

    cez terminál: ./subor.run

    môže to vyadovať nastavenie práv:

    chmod 777 subor.run

  6. mario píše:

    Ja som to skúšal cez dodatočné ovládače, čo mi v predchádzajúcej verzii ponúklo, v tejto mi neponúklo nič.
    Tak som skúšal čo sa dalo.
    Ako by som to teda mal, ale konkrétne, nie som programátor.
    len sa mi to teraz zdá trochu zložitejšie spravené.
    a zistil som, že mi nejde ani zvuk, či mi v ubuntu šlo, zaujímavé. Inak nahodil som si už finálny greenie 9.

Pridaj komentár

