Úpravy Greenie Toolbaru

Momentálne pracujem na úpravách Greenie Toolbaru. Možno si to niekto z Vás aj všimol.

 

Dôvod? Dlhšie sa neurobila žiadna zmena a tak tam niekoľko zaujímavých, nových vecí chýbalo. Keďže sa blíži nové vydanie Greenie, hodí sa aj trochu upraviť Toolbar. Aké zmeny sa chystajú?

 

1) Ostránenie kategórie softvér

2) Pridanie novej kategórie Knihy, kde je všeličo ohľadne kníh a elektronických kníh. Miesto, kde sa dá o knihách diskutovať, kde sa dajú kúpiť či voľne stiahnuť a samozrejme fórum, kde možno o knihách diskutovať.

3) Drobné úpravy tu a tam

O WordPress Elven
Čítate blog Stanislava Hofereka, určený predovšetkým projektu Greenie - československej distribúcie Linuxu. Informácie o dianí, priestor pre diskusiu a miesto, kde sa niekedy ocitne aj to, čo by sa tu ocitnúť nemalo.

41 Responses to Úpravy Greenie Toolbaru

  1. mario píše:

    Nemusel si odstraňovať kategóriu software. dosť som to využíval a možno nielen ja.
    Tie knihy sú dobrá voľba, už som sa v tom “pošťúral”.
    No a už čakám na nový greenie 9.1.
    Ešte som sa chcel spýtať ako robíš ten toolbar a v akom softe ?
    Otázočka, nejde mi na skype webka, ale cez cheese mi ide v poho, ako to, nevieš poradiť ?

    • Elven píše:

      čo zo softvéru si konkrétne používal? Používam online službu Conduit, píše to tam na asi 10 miestach🙂

      nahoď novšie Skype, skús tam iný účet… veľa možností. Neviem, nepoužívam.

  2. mirko70 píše:

    Nový toolbar je cool.Conduit poznám.Používa sa na všetky toolbare.Hlavne ked niečo inštaluješ vo winde,tak ma ide šľaktrafiť a musím dávať pozor aby som nezaškrtol ďaľší. Mário,skontroluj si prednastavenia v skype.Ak ti ide v cheese,musí aj v skype.Prípadne si hoď otázku na fórko.

    • mario píše:

      no skúšal som prednastavenia, ale akosi sa mi tam tá kamera nedá nastaviť. No zajtra idem kúpiť novú webku, lebo ani na wine 7 mi nejde, je to webka na Xp. Len ma štvalo, že išla na greenie 7 a už na 8 nešla a samozrejme nejde ani na 9.

  3. mario píše:

    Mohol by si tam pridať priamo do 9.1 soft:
    Java 1.6 enviroment runtine,
    Freerapid Downloader alebo JDownloader
    a už viac krát spomínaný Skype.

  4. Antigreenie píše:

    Ako pridavat soft na instalacku .. nemam slov.. proste v hentom smiesnom ubuntu to nainstalujes jednym klikom. A ked si nevies doinstalovat programy, tak si kup tabulku a kriedu.
    Kazenie linuxu… kazenie Ubuntu …

    • mario píše:

      zakaždým ako som chcel nainštalovať do linuxu FreeRapid alebo JDownloader pýtalo Java runtine.. A tak som ho samozrejme doinštaloval. A znova som skúšal nainštalovať freerapid prípadne jdownloader a stále to pýtalo tú javu. Tak som napokon doinštaloval rôzne javy a stále nič. Preto by som bol rád, keby to tam bolo hneď súčasťou.
      Tak preto Antigreenie. A nieje to kazenie linuxu či ubuntu, skôr naopak vylepšovanie.
      Ty keď si niečo doinštaluješ do linuxu, je podľa teba kazenie čo ? Tak si tam nič neinštaluj a buď rád s tým čo máš.

      • mirko70 píše:

        Niektoré závislosti sa jednoducho obísť nedajú.Sú súčasťou komplexných aplikácii.Takže sa nejedná o kazenie ale o nevyhnutnosť.To je tak ako by si si na windowse zabudol stiahnúť direct-x.Ak hľadáš nejaký sťahovač používam Tucan a ide bez problémov na všetky …share.

  5. Jarek píše:

    Mám Greenie a jsem spokojený. …. Až na tu uvítací obrazovku a popisky (Všude se to hlásí jako Ubuntu)

    Mám dotaz ohledně LibreOffice – v repozitáři mám verzii 3.3.3 a ať se snažím sebevíc, tak verzi 3.4.3 Final (2011-08-31) tam nemohu dostat. Přes tar.gz a deb to hlásí v Synapticu a Centrum softwaru nějaké chyby. Jak to změnit, aby přes repozitáři našel aktualizaci na tuto nejnovější verzi?

      • Jarek píše:

        No. Díky. Ale toto sem četl už předtím, ale moc tomu nerozumím. (ne kvůli angličtině, ale kvůli složitosti postupu).

        Něco jako “nainstalovat novou verzi, která přepíše předchozí, jako to je ve Windows” by nebylo?

        Pokud mi to nešlo “jako aktualizace” přes Synaptic a Centrum softwaru normálně, tak to dělat nebudu. …. Včera jsem si omylem úplně vymazal LibreOffice z počítače. No, později jsem ho dokázal vrátit zpátky. Aspoň.

      • Jarek píše:

        Ten návod je mimochodem o něčem úplně jiném. Hovoří o situaci, kdy tam má někdo zastaralý OpenOffice a chce si dát Libre. A to není tento případ.

        Potřeboval bych spíše něco jako toto
        http://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=how+to+install+libreoffice+3.4.3+insted+of+3.3.3+ubuntu&ie=utf-8&oe=utf-8

        Ale nejideálnější by bylo, kdyby prostě v repozitáři Greenie byla položka LibreOffice 3.4.3 jako aktualizace.

        Nevím, jak dlouho to těm lenochům! bude ještě trvat, než to tam dají. Všechny linuxové distribuce mají zastaralé repozitáře. Fakt nechápu tu drzost, že to tak trvá všechno. Na Windows je to otázkou minut a mohu mít novou verzi ihned po vydání. Na linux repo to přidají většinou po týdnech i déle. Tohle opravdu není ojedinělý případ. Už z minula mám podobných zkušeností se zastaralým softwarem, který je v repo několik měsíců a seš bez šance.

        A omlouvám se za trochu rozčílený komentář. Ale je to prostě opakovaný problém.
        Díky za rady.

        • Elven píše:

          ahoj. zastaralé ako zastaralé, držia sa verzie. Podobne ako vo Windows máš aktualizácie na XP ešte stále ale ak chceš nové funkcie, daj si Win7 alebo nejakú betu Win8.

          Samozrejme, že sa dá prehodiť LO z 3.3 na 3.4, napadá ma viac možností, no nenapadá ma dôvod. Zvlášť, keď je nové Ubuntu a teda aj nové Greenie za dverami.

      • Jarek píše:

        Deluge a Chromium mají taky hrozně zastaralé verze. (1.3.1 a 12.0). Opera pro změnu není v Synapticu vůbec. Neschopnost Greenie Linuxu aktualizovat se na nejnovější verzi mně vážně pořádně štve. Asi půjde do kytiček. Stejně jako všechny systémy před ním. Na co ty repozitáře vůbec jsou, když je tam všechno pernamentně zastaralé. To má být jako vtip. Nebo to tvůrci myslí vážně?

        • mario píše:

          No trochu sa musím linuxu zastať, i keď ja osobne si nikdy neaktualizujem všetko ihneď ako to výjde, veľa krát sú tam chyby, radšej počkám. A o tom windowse – asi si sa trošku zmýlil, to čo ty vidíš ako rýchly update pre windows, je len zásterka, treba trochu viac čítať a potom sa rozčuľovať, ja keď chcem náhodou vo wine ničo vynoviť na vyššiu verziu, si pozisťujem najprv info a potom to spravím, lebo práve vo wine robia neuveriteľne veľa chýb a preto majú z väčšinou problémy. Preto je lepšie najprv sa informovať. No kým vo wine bude niečo obnovené na vyššiu verziua to v poriadku, tak ju na linuxe už máš aj s opravami, kdežto vo wine ju síce máš skôr, ale potom zistíš, že to treba po chvíli znova a znova obnoviť, lebo sú tam tie už spomínané chyby.

          • Antigreenie píše:

            Clovek nadava na linux a ani nevie o com to je …
            Ked chces nove verzie hned, stiahni zdrojak, skompiluj, a ides. Vobec nemusis na nic cakat.
            Len to by si musel aj nieco vediet, pretoze klikat na ikonky vie aj opica.
            Tak, len tolko k tomu. Vypni pocitac a bez sa hrat na pieskovisko.

            • Jarek píše:

              Vidím, že se tady množí (už dva lidi), kteří reagují emotivně a vůbec neřeší otázky mnou podané. Stále čekám, kdy odpoví někdo inteligentní a dostatečně odborný (např. Stanislav Hoferek) a pomůže mi do Greenie dostat Chromium 16, Deluge 1.3.3, Opera 12, LibreOffice 3.4.3. Stačil by mně jednoduchý návod, jak dostat software, který v repozitářích není (+ proč tam není? +jestli náhodou nějak změnit adresu mých repozitářů?!) A jak to změnit, aby to fungovalo? Jak už jsem uvedl, … to hlavní mi na Greenie funguje … (např. Flash, Java, WINE, Firefox, Pidgin, Gedit, atd.). Takže v pohodě. Jen bych teda asi byl spokojenější, kdybych si mohl nějak změnit zdroje repozitářů na unstable branch – nebo jak se to jmenuje?! … (prostě “latest stable” software — nejnovější finální verze všeho) …( i s možností třeba si instalovat Adobe Flash 11 Beta, což mi taky nejde ani přes repozitář to tam není, ani ručně přes .deb soubor). Takže defaultně aby tam byly nejnovější stabilní verze, a jako voliletelná možnost i verze vývojové. To snad nemůže být problém mít takto repozitář nastavený v Greenie.

              • Elven píše:

                inteligentný? odborný? srandista🙂

                Opera 12 sa tam dostať dá, ak je niekde na internete ako deb balík. voľne je 11.50. to úplne postačuje pre drvivú väčšinu ľudí, ktorí s tým začínajú i stále pracujú. Beta verzie sú pre skúsených testerov, ktorí chcú novinky aj za cenu padania a chcú pomáhať s opravou chýb.

                Taktiež upozorňujem, že Greenie či Ubuntu sú systémy pre koncových používateľov, ktorí sa naozaj nemusia zaujímať o počítače. Neviem, prečo by chcela kvetinárka, právnik alebo niekto taký nútený používať beta verzie.

                Nahodiť najnovší softvér sa dá veľmi ľahko. Dáš plnú aktualizáciu, reštartuješ PC, napíšeš do terminálu “zdroje”, prepíšeš natty na oneiric, obnovíš zdroje a dáš zas aktualizáciu. Šanca, že sa ti systém kompletne rozsype, je však dosť vysoká. Urob to, ak chceš. Nech sa páči. No predtým si dôležité dáta odzálohuj.

                • Jarek píše:

                  já ale nemluvím o ostatních lidech … takže Greenie a Ubuntu jsou pro mně pžíliš jednoduché, když nejsem květinářka? :))

                  Napiště mi raději na email podrobně.

                  • Elven píše:

                    ak chceš viac ako dva internetové prehliadače v úplne najnovších verziách a píšeš kvôli tomu niekoľko krát, tak asi kvetinárka nie si🙂

                    • Jarek píše:

                      Jde mi hlavně o ten LibreOffice a Deluge … to jsou stabilní verze.

                      Těch aspoň 5 (minimálně)🙂 prohlížečů v beta stavu a vývojový Flash je jen třešnička na dortu. A ano občas to spadne. Ale to mi je jedno.

                  • Antigreenie píše:

                    Takze, nemam Ubuntu, tak ti nepoviem ci to na 100 percent pojde, ale su to .deb baliky, takze by mali. skus a daj vediet.

                    Takze skus toto:

                    Libre office

                    http://download.documentfoundation.org/libreoffice/stable/3.4.3/deb/x86/LibO_3.4.3_Linux_x86_install-deb_en-US.tar.gz

                    Deluge

                    http://mirror.liteserver.nl/pub/ubuntu//pool/universe/d/deluge/deluge_1.3.3-1_all.deb

                    Ak by to neslo, stiahni source a skompiluj. To nie je az tak tazke ako vyzera.

                    • Antigreenie píše:

                      Dakujem velmi pekne za upravenie komentaru bez mojho vedomia. Autor stranky by sa mal nad sebou zamysliet. Takze to nadtym cele prosim pekne zmaz a okamzite, to som nepisal tak to tu nebude vobec. Ak to neurobis, tak si ma nezelaj.

                    • Elven píše:

                      Ahoj. Upravoval som komentár, pretože si tam dal veci, ktoré sú fakt hlúpe podpásovky. Hodnotnú časť som ponechal a vyhrážkami nič neporiešiš.

                    • Antigreenie píše:

                      Hodnotny bol ten komentar, tak ako som ho napisal. Teraz nema ziadny zmysel. Ale to len dokazuje tvoju hlupost a neschopnost, ze nedokazes prijat kritiku. Uvedom sa konecne. Nie si ziaden vyvojar, ani programator ani nic, tak sa prestan tvarit ze nieco robis. Lebo greenie nie je distribucia a uz vobec nie tvoja. Radsej si sa mal pridat k Ubuntu komunite a prispievat nazormi a zmenami tam, mozno by to bolo na nieco aj dobre. Ale to ze ty im proste vezmes ich pracu a rozsirujes pod inym nazvom nic nie je. A ak budes oponovat, ze ved je to OpenSource. Tak to prosim pekne znamena, ze si vezmes zdroje, poprepisuje, preprogramujes ako chces, skompilujes alebo nechas tak to je jedno , a potom sa to siri.
                      Ty si zdrojove kody ubuntu nazivo este asi ani nevidel, a ak aj hej, tak pohybujem ze si niecomu rozumel. Pretoze podla toho, ako pristupujes k tejto svojej “uprave” o programovani v c/c++ asi nevies nic. Takze tak. Preto nech si ludia radsej instaluju Ubuntu ako toto. A ked im chces pomoct, aby tam mali vsetko co treba, tak kvoli tomu nemusis riesit taketo veci, staci napisat jeden skript, ktory vsetko potrebne doinstaluje. To by bolo uplne super riesenie.
                      Clovek si nainstaluje ubuntu, pusti tvoj skript, a ta da ma tam vsetko co chcel, a nemusi pouzivat nejake paskvili.

    • Elven píše:

      Greenie je upravené ubuntu. Vždy je možnosť všade možne slovo Ubuntu škrtať a pchať tam Greenie, no k čomu je to dobré? Malo by to podľa mňa logiku, keby bolo Greenie čiastočne založené na Ubuntu, napríklad na 20%. Greenie je ale na Ubuntu CD a jeho repozitároch závislé na možno 95-99 percent.

  6. mirko70 píše:

    Otázka k toolbaru.V odkazoch na greenie sa stále používa stará adresa greenie.sk a nie datgen a potom to dosť dlho trvá než to presmeruje.Nedalo by sa to upraviť?

  7. Jarek píše:

    Rád bych upozornil uživatele “Antigreenie”, aby se choval slušně a neútočil na ostatní.
    (např. na mně – “Jarek”, a na Staňu – “Elven”).

    Mimochodem, všechny věci jsem si vyřešil i bez Antigreeniho, který by měl dostat varovný ban. Ty odkazy, co poslal, jsem znal a nepřinesly nic nového. Přesto za trochu snahy děkuji. Upravení komentáře ale svědčí o tom, že přidal i nevhodná vyjádření a sprosté chování.

    Částečný podíl na mé spokojenosti mají emaily s panem Hoferkem, které mně přivedly ke zkoušení nových postupů a také vzpomenutí si na to, jak jsem to dělával kdysi.

    Mimochodem, užitečnost Greenie jako samostatného systému je veliká. Základní instalace Ubuntu je absolutně nedostatečná. Nemá v sobě nesvobodné věci (=linuxovská úchylka), a tak je Mandriva, openSuse, PCLinuxOS a pár dalších pořád lepší, než kdejaké nedodělané Ubuntu. Natožpak ještě více úchylné distribuce, které extrémně rigidně jako naschvál raději neobsahují skoro nic. A takových jsou desítky. Greenie naproti tomu má všechno jednoduše a úplně hotové. Takže vhodné pro normální (květinářka a právník) i pro nenormální (já) lidi.🙂

  8. mirko70 píše:

    olalá sa nám to tu rozbehlo.Som fanda Greenie ale stále používam Ubuntu.Jarek ak potrebuješ stabilné verzie najnovších programov,odporúčam používať Ubuntu Tweak.Momentálne tam testujeme novú Operu aj Firefoxa 7.Na torrenty používam qbittorrent(aspoň mne sa páči viac ako Deluge)Apropo problém s presmerovaním odkazu v toolbare sa týka práve verzie firefox 7.Ešte stále sa upravuje,tak uvidíme čo nám prinesie.

  9. UnixMan píše:

    Všetku tu námahu, ktorú človek investuje do vizuálnej prerábky funkčného systému je potrebné smerovať iným smerom. Funkcie, ktoré pán Hoferek “implementuje” v Greenie vyrieši jednoduché doinštalovanie Ubuntu Tweak – to je nástroj pomocou ktorého doplníte hravo väčšinu potrebných vecí do ubuntu …. pre ľudí čo sa nekamarátia s apt-om a synapticom je tu link: http://ubuntu-tweak.com/

    Ako dlhoročný správca rôznych systémov mám za to že práve snahy niečo upraviť vizuálne bez dostatočného odborného backgroundu vedie k roztrieštenosti a chybovosti výsledného produktu a zbytočnému mrhaniu, síce malinkým, ale i tak istým potenciálom.

    Čo tak naozaj sa zamyslieť a spraviť niečo pre LINUX?? nie preto aby sa niečo volalo inak ako to čo som vzal, proste pomôcť komunite !

    Ako povedal Antigreenie : idea open source je o niečom inom ako o premenovávaní funkčného programu podľa seba po triviálnych úpravách!!!

    Open source je o sile *nixového ducha kde sa ľudia podľa schopností podieľajú na vylepšovaní toho, ćo používajú !

    Nie o vytváraní forkov z forku .. I keď for Debianu zvaný Ubuntu je dobrý počin.

    Treba sa však pozrieť, kto za tým stojí : tisíce ľudí, vývojárov, dizajnérov, ktorí pracujú aby sme my mali operačný systém

    a potom niekto príde, nahrá dva – tri programíky cez nejaké klikátko, zmení tapetu a farbu toolbaru a povie : vylepšené ubuntu!!! Prd makový

    UČTE SA MLÁDEŽ … lebo potom to je tak, že v IT fachu sú dve skupiny ľudí:

    – veľká čo si myslí že vie a pritom nevie nič
    – malá, ktorá to za nich ťahá ….

    študujte, učte sa *nix, pracovať v C , používať 30 ročné bohatstvo unixov …. netrieštite ho a nekrájajte na kusy … nemá to zmysel

    • mario píše:

      Možno máš pravdu v určitých veciach. No pre mňa je greenie dobrý počin. mal som veľa distribúcií a aj samotné ubuntu a nič mi tak nesadlo ako greenie. Nainštaloval som a o nič som sa viac nestaral. A o to mi ide. keby som musel všetko doinštalovávať, tak je to ako windows. Takto mám všetko pohromade a nainštalované za pár minút. Dokonca ma neotravuje ani unity, ktoré mi na samotnom ubuntu vadilo. Nie som programátor, len používateľ a chcem niečo iné ako windows, preto radšej greenie a ten je pre mňa osobne z linuxov naj. A to som vyskúšal cez 80 distribúcií.

Pridaj komentár

