Niečo málo o literatúre

Knihy, knihy a ešte raz knihy. Áno, niečo také sa mi točí hlavou. Knihy také, knihy onaké. Nie je myslím veľké tajomstvo, že sa trochu viac zaujímam o knihy ako o Linux. Súvisí to so všetkým možným, predovšetkým však s tým, že je mi tematika kníh blízka.

Nedávno som písal článok o tom, čo všetko sa na knižnom serveri pomenilo. Ten článoček je tu: http://knihy.rs-design.sk/blog/zmeny-na-webe/. Zdá sa mi tak trochu zvláštne, koľko už existuje rôznych podobných webov. Rôzny obsah, rôzne veci navyše. Pôvodne projekt, v ktorom som chcel mať jednu svoju knižku. Tá sa však rozrástla na trilógiu a počas písania trilógie pribudli ďalšie dielka – Linux ako niečo navyše a Šachové minimum a príručka k hre Battle for Wesnoth. Čo ale potom? Pribúdajú ďalšie, prepisujú sa, no na to, aby sa to dalo nazvať nejakou knižnicou je jeden autor naozaj málo. Trocha konverzácie s priateľmi z blogov a je tu výsledok. Matúš Lavrík pridal svoju knihu s názvom Realitu tvoria tvoje sny a Daniel Kaločay vytrhol básne zo svojho blogu. Výsledkom je zbierka básní s názvom Vytrhnuté z Karisblo(g)ku. Dodalo to odvahu aj mne a vyšiel som tiež so zbierkou podivnej poézie.

Tu to ale nekončilo. Pár kníh, to je ešte stále odkladisko. Neponúka to nič navyše. Rozhodol som sa spísať niekoľko málo otázok ku knihám. Tak vznikli rozhovory, kde je zatiaľ 8 ľudí. Spisovatelia, profesionálni blogeri, správcovia knižných portálov. Pribudla taktiež literárna téma a blog, kde som teraz viac ako tu. Ani to mi ale nestačilo.

Pozrel som teda na licencie, formáty elektronických kníh a ďalšie témy a popísal som na to krátke a tak trochu divné, neodborné články. Príkladom môže byť napríklad Normostrana.

Myslím, že takmer hocikto môže dať dokopy knihu. Napísať, opraviť, upraviť, zverejniť, skonvertovať… to všetko ale potrebuje čas, skúsenosti atď. Kto má toho neskutočne veľa? Ja veru nie. Napriek tomu ale veľmi rád pomôžem s tým, čo viem.

Asi toľko teraz o Greenie knižnici. Z Linuxu je verzia 9.1 hotová, no stále sa ladí, upravuje a tak podobne. Bude ready až bude ready. A inak, nová verzia knižky Linux ako niečo navyše je už online. Samozrejme aj pre Amazon Kindle a podobné veci a diskutovať o nej môžete napríklad na Bookfane.

O WordPress Elven
Čítate blog Stanislava Hofereka, určený predovšetkým projektu Greenie - československej distribúcie Linuxu. Informácie o dianí, priestor pre diskusiu a miesto, kde sa niekedy ocitne aj to, čo by sa tu ocitnúť nemalo.

2 Responses to Niečo málo o literatúre

  1. Jarek píše:

    Pěkné čtivo. To ano. Je to skvělý nápad dávat zajímavé knihy zdarma dostupné pro všechny na web. Hodně lidí ocení tu ideu -kniha bez naklatelství- a -možnost pro všechny lidi, co píší-, a jinak by jim to nevydali nebo by to bylo nákladné pro autora.

    Podobně jako Wikipedia je svobodná encyklopedie. A další WikiBooks, WikiVersity, WikiSource, Wiktionary, WikiQuote, WikiNews.

    Firmy jako Google a Microsoft nabízejí také mnoho věcí bezplatně, ale ideálům “Wiki” se přibližuje máloco. Je jen pár takových vznosných a velkých věcí na světě. A v neposlední řadě i Linux, GNU, Free Software, Open Source atd.

    Hlavní je zpráva, že i svobodný operační systém GNU/Linux vyjde nové Ubuntu už zítra! (http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20111010#upcoming), tak se těšíme na Greenie 10.0 OO nebo jak se to bude jmenovat.🙂

    • Elven píše:

      to meno s o je fakt divné🙂 btw vôbec som nepostrehol že to bude zajtra, zaujímavé🙂 Greenie 10 naozaj bude, a to sa ešte kvôli pár problémom s hostingom nedostalo von 9.1N🙂

Pridaj komentár

