Vydané Greenie 8M

Milí a vážení, mám takú zvláštnu povinnosť. Teda, nie je to až tak povinnosť, skôr právo či dokonca výsada. Stiahnuť nejaké to Ubuntu, natlačiť do toho všetko možné a upravovať to tak, aby to bolo podľa môjho vedomia a svedomia čo najlepšie upravené pre miestnu oblasť. Či je to práca podarená, tak to samozrejme nebudem tu písať. Samozrejme, že tomu verím a hneď na všetky svoje počítače inštalujem, no nebudem hádzať nejaké tie extra total mega ultra slovíčka, ako to každý musí mať. Jednak až taký optimista nie som, a jednak nie som marketingové oddelenie určitej spoločnosti, ktorá predáva Okná a Kanceláriu.

 

Greenie je tu. Dúfam, že bude vhodný pre cieľovú skupinu, ktorou je stále a asi vždy bude človek. Taký ten obyčajný, s dvomi rukami a nohami (alebo aspoň niečo blízko k tomu). Toto vydanie ako aj každé ďalšie a predošlé je určené pre:

  1. Začiatočníkov, ktorí majú málo skúseností (alebo žiadne) s Linuxom a taktiež celkovo s počítačmi. Pre nich je to jednoduchý systém.
  2. Pre pokročilých, ktorí nechcú tráviť veľa času inštaláciou všetkého možného.
  3. Ako záchranné LiveCD/LiveDVD, ako možnosť ukážky čo to ten záhadný Linux dokáže a veci s tým súvisejúce.

Neviem trochu, ako toto nazvať, či je to Gerfihellania alebo GreenieOS, a taktiež neviem, či na tom nejako záleží. Samozrejme, že môžem to nazvať akokoľvek keď som autor a samozrejmé je aj to, že môžem toto DVD, ktoré má približne 1000MB (ak dobre rátam, tak 1046702080 bajtov, alebo v normalizovanejšej reči 998.2MB) orezať na 700MB. Nevidím v tom problém a myslím, že by to aj šlo, keby sa mi chcelo. Taktiež vytvoriť Greenie Galadriel na nejakých tých 400MB by išlo, však prečo nie. A určite sa pustím aj do toho. Už vytvorené Greenie sa upravuje veľmi jednoducho.

 

A teraz to, také dôležité, informácie “WO CO GO”, v slovenskom i anglickom jazyku (pre Distrowatch, ak by to náhodou niekto nevedel)

 

Po mesiaci od vydania Ubuntu 10.10 prichádza aj nové vydanie Greenie. Čo je nového? Greenie 8M je odteraz primárne DVD vydanie, ktoré sa už netlačí na 1CD. Zo zaujímavých programov sa nachádza OpenOffice, Firefox + Chromium, Gimp + Fotoxx, Pidgin, gFTP, Guake, Screenlets, Cairo Dock, Geany, Bluefish, Ailurus, Bleachbit, Ubuntu Tweak, Grub Customizer, Wine, Audacious, Moovida, VLC, Cheese, Openshot a veľa ďalších programov a taktiež veľa hier (Chromium, Pingus, OpenTTD). Úplne prerobené bolo Greenie Centrum, použila sa nová téma (Deepin), zlepšila sa práca s Greenie vo Virtualboxe, upravená dokumentácia a lepšia podpora jazykov iných ako SK/CZ.

 

One month after release of Ubuntu 10.10, a new release of Greenie is coming. What is new? Greenie 8M is from now primary a DVD, no longer trying to fit into 1CD. From interesting programs, included is OpenOffice, Firefox + Chromium, Gimp + Fotoxx, Pidgin, gFTP, Guake, Screenlets, Cairo Dock, Geany, Bluefish, Ailurus, Bleachbit, Ubuntu Tweak, Grub Customizer, Wine, Audacious, Moovida, VLC, Cheese, Openshot and many other apps. Also many games (Chromium, Pingus, OpenTTD). Greenie Center was re-build, new theme (Deepin) is used, Work from inside Virtualbox is much better, documentation was changed a bit and also better support for languages other than SK/CZ is included.

A anglicky ešte raz, len kratšie:

One month after release of Ubuntu 10.10, a new release of Greenie is coming. What is new? Greenie 8M is from now primary a DVD, no longer trying to fit into 1CD. From interesting programs, included is Chromium, Gimp, Pidgin, VLC, Moovida, Pingus, Wine, OpenTTD  and many other apps and games. Greenie Center was re-build, new theme (Deepin) is used, Work from inside Virtualbox is much better, documentation was changed a bit and also better support for languages other than SK/CZ is included.

 

Stiahnutie je možné samozrejme cez stránku Greenie.sk v sekcií sťahovanie: greenie.sk/stiahnutie

O WordPress Elven
Čítate blog Stanislava Hofereka, určený predovšetkým projektu Greenie - československej distribúcie Linuxu. Informácie o dianí, priestor pre diskusiu a miesto, kde sa niekedy ocitne aj to, čo by sa tu ocitnúť nemalo.

46 Responses to Vydané Greenie 8M

  1. ivOS says:

    V prvom rade -som priemerny windowsak , ktory vzdy chce z dvoch ponukanych moznosti tu tretiu…
    Trochu poznam aj MacOs ..skúšal som( len ako liveCD) od Ubuntu až po Tiny core linux asi všetko ( … ja s androidom v mojom laptope som si zažil pár trpkých chvíl ) …
    Neviem preco, ale Greenie-mu som sa stale akosi vyhybal – az som sa ocitol TU — a pozeram ( openbox/ gnome , slovenčina !! , debian……..) , že si idem rychlo stiahnut dalšie liveCD (dufam,že tu niekde bude) … Verim,že som konecne narazil na to, co momentalne hladam…

    S pozdravom

  2. Mctw1st says:

    Super ze vysla nova verzia 🙂 Hned stahujem!

  3. Spätné upozornenie: Greenie Linux 8M | thecamels.org

  4. mootoo says:

    Uf tak 7i moja masinka zamietla vyskusam 8m urcite ,momentalne som na 5i updatnutom na 9.10 a silna spokojnost.

  5. Jozef Bukai says:

    Je veľmi dobré, že na Slovensku existuje takáto aktivita v podobe slovenskej distribúcie Linuxu, odnože od Ubuntu 🙂 Držím palce, i keď som používateľom operačného systému Mac OS X a produktov od Apple.

    • greenielinux says:

      Keby bol Mac zadarmo, tak si ho určite stiahnem a vyskúšam, moje skúsenosti s tým systémom sú prakticky nulové 🙂

      • V tomto svete nie je nič zadarmo. A je veľmi úctihodné, že existuje aktivita ľudí, ktorí tvoria zdarma pre iných ľudí. Treba si pomáhať a o tomto to je 🙂 Nie je podstatné aký operačný systém, aká je to platforma. Dôležití sú ľudia, ktorí na nej tvoria a ešte dôležitejšie, čo tvoria a s akým zámerom 🙂 Želám veľa šťastia úspechov, energie a výdrže 🙂

        Prajem pekný deň, Jozef Bukai.

        • mário says:

          Prikláňam sa k p. Jozefovi. Má v tom pravdu. Ja som súšal veľa operačných systémov a aj Mac X Snow leopard, celkom slušné, ovládanie trochu iné.

          • greenielinux says:

            kazdy softver, ktory ma mat nejaky uspech, ma urcitu myslienku. nieco typu “toto je tak a tak, skusme to urobit inak, niekomu to tak bude viac vyhovovat.” je to presny opak zvyknutia a neustaleho pouzivania jedneho systemu.

            spisal som to v knihe, ktoru snad uverejnia. ak by sa stale pouzivala iba moznost A, tak by sa o tej moznosti nedalo naucit vsetko jednoduchou formou – teda takou jednoduchou, ako urcitym porovnavanim s nejakym B, C alebo D.

            kto pozna aspon trochu B, C a spol, ten sa moze o “ziadanom” A naucit naozaj vela. snad som tymto nikoho nezamotal 🙂

  6. dasio says:

    Ahoj!
    Greenie to bardzo dobry ubuntowy remix i dobrze sie na nim pracuje. Dziekuje za nowa wersje, jest super!

    Pozdrowienia z Polski!!!!

    Adi

  7. mootoo says:

    no tak znes uspech aj v zahranici 🙂 len porad ako opravit to ziskat barvu na farbu

  8. Spätné upozornenie: Greenie Linux 8M | JOGJALINUX.COM

  9. Spätné upozornenie: مرجع لینوکس ایران » Blog Archive » انتشار نهایی Greenie Linux 8M

  10. Spätné upozornenie: Greenie Linux 8M | LinuxBox.Web.ID

  11. harvi says:

    Tak pani gratulujem, sice pouzivam ubuntu ale vyskusal som aj greenie a bol som s nim velmi spokojny. Drzim palce, pokracujte v praci 😀

  12. mootoo says:

    elven greenie.sk padlo den potom ako som pridal poslednu ikonku do komunity tak to skus pred ten datum rollback-nut

  13. Ježour says:

    Ahoj … zdravím na Slovensko 😉

    Ubuntu používám tak půl roku. Teď k Ježíšku jsem si vylepšil počítač o novou grafárnu a začali mé potíže s grafickým prostředím. I rozhodl jsem se že je pravý čas vyzkoušet další a další distribuce … nastahoval jsem až na pětadvacet distribucí (převážně postavených na ubuntu) ….. a na začátku týdne jsem je jednu po druhé začal zkoušet . Ještě v úterý jsem si myslel že budu muset nakonec použít distribuci s KDE, jelikož to vypadalo že má s mou grafikou nejméně problémů. Ve středu přišlo na řadu pro mě do té doby neznámé Greenie 🙂
    A MUSÍM VÁM ŘÍCI JSEM ABSOLUTNĚ NADŠEN :-))))))
    Od středy jsem zatím nenarazil na jediný zádrhel …. luxusní prostředí …. výběr aplikací dle mého gusta 😉
    Kvalitní funkčnost na mém nestandartním PC se dvouma monitory je úplně úžasná …. to se mi v originální distribuci ubuntuMM ani nepodařilo rozchodit, jen v omezeném režimu.
    VELICE DĚKUJI ZA TUTO DISTRIBUCI … A PŘEJI MNOHO ÚSPĚCHŮ …
    Radim Ježek – Ježour

  14. eWMS says:

    Ahojte vospolok, tesil som sa na novu verziu Grenie 8M PC-Revue Edition, co mi doslo aj na DVD co odberam po napaleni a spustenii akoBoot ma pekvapila nefunkcnost instalacie, predosla verzia 7.1L mi slape a mam ju instnutu na 4GB USB, 8M som chcel tiez instalovat na USB, alebo ako druhy os , lebo sa dobre pracuje s videom … no ja len informujem ,ze tato verzia aj co som stiahol z WEBU mi akosi nefunguje na moje prekvapenie ako ma, tzn. ked zadam Live – otestovat z DVD , tak mi nabehne iba kurzor a ani po 8h sa nic neudialo , a ked som testo lklavesnicu zda sa ze to zamrzlo ….. to iste sa udialo ak som to dal Instalovt , tak Prosim poradte kde som spravil chybu , testoval som to na viacerych PC a nic ….. vela stastia do dalsiich akcii a vydanii Greenie Linuxu

    • Elven says:

      no… je to určite dobre napálené? kontroloval si md5? nenapaľoval si to vysokou rýchlosťou?

      • eWMS says:

        ahoj ,
        samozrejme sucet mi sedi – to je prve co kontrolujem ak je zadany / na DVD PC-Revue by to malo by t skontrolovane, ci ??/ – napaloval som to aj z Grenie 7.1L , ktory mi slape v pohode, + WinDozeXP -> daval som uplne vymazanie DVD-RW a rychlost iba 2,5x
        – u VAs to slo v poriadku? ked ste vytvarali PC-Revue Edition?
        – este raz to preveriim , podobne mi to robilo s Grenie 7 , ale s grenie 7.1L slo secko v pohode .- asik ten autorun…..
        pre istotu moja HW konfiguracia :
        MB Asus M2N-VM DH , CPU AMD Athlon 64 X2 4200+ , RAM 2GB DDR II ,HDD WDC250GB +Samsung160GB , 2x DVD napalovacka /1xSATA + 1PATA/ , monitor HP17´´w1907v , skaner Astra Slim , USB ITV 721 /DVB-T+analog TV/

        Viem , ze mate dost vela prace s tymto projektom,ktory je konecne SK , ale rad by som uviytal aj KDE prostredie , ktore nieje obsiahnute v distribucii – asik by to navysilo objem dat , ale stalo by to za to , aspon pre ludkov co su zvyknuty na WinDoze …. mam kamaratov, ktory by s tymto systemom vedeli akotak pracovat -> v prostredi KDE , v Gnome si nevedia dako rady, hoc je to obdobne
        Dakujem za tvoj cas

        • Elven says:

          podľa mňa je KDE veľmi divným smerom potiahnuté… už len tá plocha je pre ľudí zvyknutých na Windows či na GNOME úplne divná…

          osobne dávam tým, čo chcú aby systém vyzeral ako WinXP, prostredie LXDE. A také Greenie len tak btw existuje 🙂 newtoos.greenie.sk

          • eWMS says:

            hmm s KDe som stratil kontakt a prehlad , volakedy to bol zaujimavy projekt …..ale teraz som si vsimol, ze to dako ide inym smerom … OK tak skusim testnut to rozhranie LXDE ….. ja to davam ludkom co maju aj Vistu ci Win7+ ak zakupia notas bez os a cuduj sa po case mi pvedia , ze konecne maju volaco zaujimave , co si mozu menit, aj ked to trosku u niekoho potrva si zvyknut , maju to dovtedy , pokial si neporiesia Licencie u WinDoze , a podaktory uz ostali pri Greenie …
            – ostatne baliky mam sosnute priamo z Greenie webu, ale som sa k nim este nedostal, este ma zaujima GOS kde by som to nasiel na stiahnutie? lebo zatial na webe mate mensie problemy a v sekcii Download som to nenasiel

            • Elven says:

              no… GOS je teraz vlastne to bezne vydanie… musim v tom urobit trochu poriadok a uz nechcem tie starucke pomenovania pouzivat 🙂

              aktualne je greenie 8m na DVD, skusim 8.1M urobit aj CD aj DVD.

              LXDE je inak velmi zaujimava vec 🙂

  15. eWMS says:

    – nedalo mi to a spustil som Greenie 7.1L Galadriel z 4GB USB kluca a otestoval md5Sum z terminalu , tu je vysledok pre oba distribucie a to greenie-8m-pcrevue.iso /pre tuto distribuciu som nenansiel nikde md5sum, ani subor XY.md5 , okrem na DVD dodavaneho suboru md5sum.txt / a greenie-8m.iso :

    ” greenie@greenie-desktop:/media/Magio/Stahuj/linux$ md5sum greenie-8m-pcrevue.iso
    db8961212b2f043801f244df2aa59f73 greenie-8m-pcrevue.iso
    greenie@greenie-desktop:/media/Magio/Stahuj/linux$ md5sum greenie-8m.iso2daa3d0368c788348490ddb268ee00e4 greenie-8m.iso
    greenie@greenie-desktop:/media/Magio/Stahuj/linux$ ”

    vy uvadzate md5sum pre greenie-8n.iso takyto :
    ” Otestovanie je v Linuxe cez terminálový príkaz md5sum, príklad:
    md5sum meno_súboru

    Výsledkom je hromada znakov… tak a teraz si to porovnajte v nasledovnej tabuľke.
    2daa3d0368c788348490ddb268ee00e4 greenie-8m.iso
    co som porovnaval stiahnute je to OK, aj tak mam problem spustit ci uz LIVE-DVD /na ktore som sa tesil, asik dakde daky preklep ??/ + ani Instalacia mi vobec nejde priamo z DVD boot … este to skusim dako vyopreovat na USB a uvidim ci to pojde tam

    • Elven says:

      no bacha, môžeš mať rovnaký ISO súbor ako mám ja alebo je na interente, no nesprávne napálený, napríklad priveľkou rýchlosťou. Alebo urobili pár zmien v Ubuntu (možno aj u mňa) ktoré robia bordel. Ak si s Greenie 7.1 spokojný, tak netreba nič meniť.

      Skús vložiť Greenie 8M a na úplne prvej obrazovke stlačiť nejakú klávesu. Objaví sa možnosť otestovať médium na chyby.

      • eWMS says:

        – nakoniec som to vypalil este raz rychlost 2x cez Brasero , teraz po spusteni pytalo stlacit “libovolny klaves” u mna to bol jedine ENTER nabehla 2ha uvodna obrazovka , a potom som sa hral s klavesamy F1-6 => pre tych , co maju obdobne problemy ako ja zo spustenim tak treba stlacit F5 , potom F6 a tam zadat nonscreen/nosplash ci volaco podobne a ono sa cuduj nabehne Instalacia , ktora je pekne spracovana, a aj tu som natrafil na problemik /asik som nemal skrtat doplnenie softu z UBUNTU – neoznacujte rozsirovacie moznosti/ secko slapalo v pohode pokial to nedoslo do nastavenia “Kto ste?” – tu mate zadat vase meno, nazov PC a heslo,co som aj pozadaval a cakam doteraz na tlacidlo DALEJ pre dokoncenie instalacie, tzn.pisem to priamo z instalacie, ktoru som dako rozbehal

        – viddis medium /ja som mzslel ze to prevery HDD v PC/ som pozabudol testnut, / aj ked to bolo otestovane hned po napaleni programom = OK / , ak sa nedokonci instalacia skusim aj tuto moznost , proste idem postupne …. napalujem najnizsou dostupnou rychlostou aku mi dovoli program + napalovacka + medium a to prevazne je 2x u DVD-+RW /Verbatim , Benq, Imation/

        – system GREENIE 7.1L je spracovazny bezchybne , tam bol pouzity autorun , teda secko sa spravilo automaticky – spustenie z CD- kde bol potom mozny vyber ci to xceme testnut, alebo rovno Instalovat , tak to mam na USB ako system , ak ma volakto problem z netom,WinDoZe, ci HDD , tak siahnem po tomto USB a otestujem a potom viem co mam v tom WinDoZe kontrolovat alebo opravit, aj ked sa to da priamo,ale niekedy je tak poskodeny WinDoze, ze je potrebne to opravovat inou cestou a mne sa tento USB osvedcil za co Ti pekne DAKUJEM
        prajem Ti pekny den ako aj Prijemne Vianocne sviatky plne pohody a dalsich napadov pre Tvoje projekty

  16. erik says:

    mam problem. po nastaveni autologinu v greenie sa mi zablokovali aplikacie spustane po starte.
    takze nejde wifi, bluetooth, neukazuje sa napajanie, aktualizacie, proste nic. ked zadam prikaz napr.
    nm-applet tak sa spravca siete spusti, ale po zavreti terminalu zmizne. prosim o radu, co mam robit alebo ako znova zapnut autologin system – sprava – prihlasovacia obrazovka – unlock nefunguje 😦
    kujeem

  17. pierok says:

    ahoj
    ” A teraz to, také dôležité, informácie “WO CO GO”, v slovenskom i anglickom jazyku (pre Distrowatch, ak by to náhodou niekto nevedel) ”

    fakt neviem vocogo :)….nevie niekto,ci existuje niejaka livecd verzia ubuntu,ktora je v sk alebo cz jazyku uz na tom cd/usb nie az po nainstalovani na disk…dakujem

  18. pierok says:

    aha ok,dik……….lebo ja pouzivam verziu live grenie5 a ta nie je ani nahodou v sk jazyku,takze idem smelo skusat osmicku 🙂

  19. pierok says:

    Tak neni ta slovencima ani v greenie8.1m … sice cez language support sa da vybrat slovencina,ale samozrejme neudeje sa nic,stale je vsetko na tom liveusb v english…asi si este pockam kym to daju aj na live verziu

    • mario says:

      V greenie je slovenčina na 100%. A hneď pri inštalácii sa ti to pri jazykoch zobrazí.

      • Elven says:

        ono je to anglicky, ak je to USB robené cez program unetbootin. ak sa robí priamo cez nástroj ktorý je súčasťou napríklad livecd, tak bude liveusb slovensky.

        samozrejme po inštalácií z unetbootin liveusb je systém v slovenčine.

        • pierok says:

          ano,je to presne tak,slovina je iba vtedy,ked sa greenie da na kluc z live cd….cez unebootin to je iba v english…

          skoda len,ze sa ta live verzia neda dat aj na hdd (nemyslim instalacia na hdd)
          teda skusil som z usb vsetky subory (rozaleneho isa) skopyrovat na prazdnu particiu hardisku,ale greenie nechce nabotovat ani ked na tu particiu ukazuje bootmanager…

          skusil uz niekto live verziu greenie z hdd?

Pridaj komentár